ceturtdiena, 2014. gada 8. maijs

pārbaudies, lai dzīvotu

Pārbaudies, lai dzīvotu - ir aicinājums sievietēm pārbaudīt savu krūšu veselību, lai agrīni diagnosticētu krūts vēzi. Ļoti labs aicinājums un tiešām svarīgs. Es arī jums, sievietēm, saku pārbaudieties, lai dzīvotu. Es arī gribu dzīvot, bet, kad dzirdu šo aicinājumu, man nāk raudiens. Ne jau tāpēc, ka es slimoju ar krūts vēzi, tomēr ne tāpēc. Lasiet tālāk, kāpēc.


Pārbaudies, lai dzīvotu! Arī man pēc krūts vēža izslimošanas (skatos uz to jau kā gandrīz pagājušu slimību, jo vēl atlikusi tikai starošana, kas ir profilakse) ir nepieciešams regulāri pārbaudīties. Regulāri nozīmē divas reizes gadā krūšu (atlikušās krūts) sonogrāfija. Šodien noskaidroju Stradiņu slimnīcā, ka viņu iestādē šogad krūšu sonogrāfijai valsts finansējums jau ir iztērēts un līdz gada beigām valsts līdzfinansēts izmeklējams nav pieejams. Ārsti iesaka veikt izmeklējumu pie viena un tā paša speciālista un arī uz viena un tā paša aparāta. Es to varu darīt Stradiņu slimnīcā un maksāt pati apmēram 32 eiro. Onkoloģijas centrā Gaiļezerā arī var veikt krūšu ultrasonogrāfiju, tomēr rindā jāgaida vismaz 5 mēneši. Tā esot bijis aprīli, iespējams tagad rinda ir vēl garāka. Es varu braukt ārpus Rīgas, piemēram, uz Salaspili vai Ādažiem. Varēt jau varu, bet tomēr gribētu iet pie speciālista, kas māk atpazīt onkoloģiskas problēmas.

Pārbaudies, lai dzīvotu! Valsts maksā! Zinu, ka tas attiecas uz mamogrāfiju un tā tiešām ir pieejama. Tomēr mana vecuma sievietēm pirmais izmeklējums ir ultrasonogrāfiju un šis izmeklējums nav pieejams laicīgi. Arvien vairāk krūts vēzis tiek atklāts arī jaunām sievietēm. Bieži vien tās ir sievietes ar maziem bērniem, kam vēl visa dzīve priekšā. Tāpat jau ir diezgan smagi iet cauri ārstēšanās procesam, bet, kad vēl ir sarežģīti pierakstīties uz izmeklējumiem pēc ārstēšanās beigām, tas uzliek vēl papildus smagumu. Lai nebūtu tikai sūdzēšanās, varu teikt paldies un priecāties, ka ārstēšanās process - ķīmijterapija, operācija, staru terapija - ir valsts apmaksāti. Par to tiešām paldies.

Es rakstu un sūdzos tāpēc, ka emocijas kāpj pāri malām. Rakstu, lai nebūtu jāraud. Bet raudu tik un tā. Sāp attieksme. Tiek pārmests sievietēm, ka pārāk vēlu iet uz izmeklējumiem. Es gāju laicīgi un par pilnu maksu, jo arī pagājušajā gadā bija tik pat ilgi jāgaida uz valsts līdzfinansētu izmeklējumu. Ultrasonogrāfijas ārste ieteica gaidīt. Es klausīju viņai. Rezultātā pēc 4 mēnešiem dabūju diagnozi - krūts vēzis 2.stadija, kas pēc tam tika koriģēta kā 3.stadija. Pārbaudies, lai dzīvotu! Es gribu dzīvot un regulāri pārbaudīties, bet ... Būšu godīga savās emocijās - tā ir vilšanās, bezspēcība, dusmas. Valsts it kā sola bezmaksas izmeklējumus, valsts amatpersonas pārmet, ka sievietes neiet savlaicīgi pie ārsta, bet kā lai aiziet, ja par visu jāmaksā. Krūšu sonogrāfija nav vienīgais izmeklējums, kas man būs jāveic pēc izārstēšanās.

Piedodiet, draugi, par tik bēdīgu tekstu. Pasūdzējos, paraudāšu, nomierināšos, sadabūšu naudiņu un iešu pārbaudīties, lai dzīvotu! Pārbaudieties arī jūs! Veselība ir svarīga, arī tad, ja dārgi jāmaksā par pārbaudēm!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru